Методичний
кейс
з предмету
«Мистецтво» 8 клас
Урок № 27
Тема: Мистецтво романтизму. Візуальні образи: живопис та
скульптура.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з мистецтвом
романтизму, найвідомішими пам`ятками живопису та скульптури
романтизму, його майстрами.
розвивальна: розвивати в учнів художні здібності,
уяву, пам`ять, уміння характеризувати особливості
романтичного напряму у живопису та скульптурі;
виховна: прищеплювати естетичний смак,
виховувати культуру слухача та доповідача, сприяти творчому самовираженню.
Обладнання: комп`ютер, мультимедійна презентація, картки з
завданням, репродукції картин художників-романтиків, фотоматеріали з
зображеннями світових мистецьких пам`яток живопису та скульптури.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід
І. Організація учнів.
Учні входять до класу. На дошці
– фотозображення пам`яток живопису
романтизму різних жанрів. (І.Айвазовський «Серед хвиль», «Шторм», О.Кіпренський
«Портрет О.Пушкіна», Т.Жеріко «Ранений кірасир, що покидає поле бою»,
Е.Делакруа «Свобода на барикадах»та інші.)
II. Актуалізація опорних знань
Учитель: - Доброго дня. Діти, подивіться уважно на дошку, де зображені репродукції
картин і поміркуйте, до яких жанрів належать ці твори? (пейзаж, портрет,
автопортрет, історичний жанр).
-Які почуття передають ці твори?
(яскраві почуття та емоції, динамізм рухів і жестів)
- Такі емоції та почуття
характерні творам класицизму? (Ні.)
- Назвіть, будь ласка, риси
класицизму.( Прагматичний розум, дотримання певних вимог та чітких правил, культу
громадських чеснот приносилися у жертву почуття та інтереси людини)
III. Оголошення теми та мети. Мотивація
навчальної діяльності.
Учитель: – Ми продовжуємо вивчати художні напрями та стилі і сьогодні ми
ознайомимся з таким напрямом, який з`явився наприкінці XVIII століття – початок
XIX століття, як романтизм. Тема нашого уроку називається: «Мистецтво
романтизму. Візуальні образи: живопис та скульптура».
-Що б ви хотіли взнати і побачити на уроці?
-Ми з вами повинні зрозуміти історичні передумови
виникнення напряму, характерні ознаки романтизму, ознайомитись з майстрами та
їх творами живопису і скульптури.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
Учитель: Романти́зм (фр. romantisme) — ідейний рух у літературі й мистецтві, що виник наприкінці 18 століття у Німеччині, Великій
Британії, Франції, поширився на початку 19 століття в Російській імперії, Польщі й Австрії, а з середини 19 століття охопив інші країни Європи та Північної і Південної Америки.
Характерними
ознаками романтизму є заперечення раціоналізму, відмова від суворої нормативності в художній творчості, культ почуттів
людини; увага до особистості, її індивідуальних рис; неприйняття буденності й
звеличення «життя духу»; наявність провідних мотивів самостійності, світової
скорботи (національної туги) та романтичного бунту, нескореності; історизму та захоплення фольклором.
Учні класу 2 тижні тому були поділені на 2 групи: «Історики» і «Мистецтвознавці». Вони працювали над
проектом «Мистецтво романтизму». Зараз група «Істориків» розкажуть про
виникнення романтизму та історичні передумови, а група «Мистецтвознавців» ознайомлять
з художниками і скульпторами цього напрямку та їх творами.
2. Захист проекту групи «Істориків»
Виникнення.
Романтизм, що виник після французької революції, в умовах утверджуваного на зламі 18 — 19 століття абсолютизму, був реакцією проти раціоналізму доби Просвітництва і застиглих форм, схем і канонів класицизму та подекуди проти сентименталізму. Філософську базу романтизму заклав німецький філософ Фрідріх
Шеллінг. Визначальними для романтизму стали ідеалізм у філософії і культ почуттів, а не розуму, звернення до народності, захоплення фольклором і народною мистецькою творчістю, шукання історичної свідомості й посилене
вивчення історичного минулого, інколи втеча від довколишньої дійсності в
ідеалізоване минуле або у вимріяне майбутнє чи й у фантастику. Романтизм призвів до
вироблення романтичного світогляду та романтичного стилю і постання нових
літературних жанрів — балади, ліричної пісні, романсової лірики, історичних
романів і драм.
Історичні передумови.
Романтизм
сформувався на тлі суспільної кризи,
як прояв незгоди з тенденціями кінця XVIII ст. Вже тоді почалися процеси
проторомантизму в мистецтві Франції (особлива схвильованість в деяких
портретах, потяг до незвичних ситуацій, прихід в мистецтво представників народу
без ідеалізації їх бідності, їх соціального стану). Особи з соціального низу
піднімаються до рівня учасників історичного процесу попри монополію аристократії на політику і культуру.
В Європі буржуазія стає окремою соціально-політичною силою, внаслідок чого змінилася структура
суспільства, зруйнувалися традиції спадкової монархічної влади. Відбулася
низка буржуазних революцій, що призвело до формування конституційної монархії або до
відновлення республіканського правління. У 1649 відбулася буржуазна
революція в Англії, в 1789 — буржуазна революція у Франції. Негатив
революційних змін (страти, голод, військові дії, політична нестабільність)
призвели до бажання втекти від реальності, бо вплинути на неї не було можливості.
Посилилася роль міст, зросли їхні розміри.
Це викликало потяг до первинного стану людини, до природи і малої залежності
пересічного громадянина від утисків суспільства.
Першою особою епохи, що значно вплинула
як на політичні, так і на мистецькі події того часу, став Наполеон Бонапарт,
що особистим прикладом продемонстрував важливість особистої ініціативи,
дієвості. 18
червня 1815 року Наполеон програв битву при Ватерлоо, після чого його
примусили зректися престолу й ізолювали на острів Св. Єлени (практично
запроторили у перше ув'язнення).
Теоретично життя для особи-романтика також
будується на яскравих контрастах і шалених змінах в
настроях (або в біографії).
3. Захист проекту групи «Мистецтвознавці»
Найпослідовніші
позиції романтизму виробили митці Франції. Саме там до болю гостро відчувався
розрив між гуманістичним ідеалом та жорстокою дійсністю країни, що вела
безкінечні війни, страждала від нівелювання особистості і практичного винищення
молодого покоління у військових авантюрах Наполеона, розчарування у частих
змінах політичної влади і відсутності перспектив стабільності. Романтизм
Франції (на відміну від інших національних шкіл) мав також патріотичну,
суспільну складову, яку яскраво втілили Теодор Жеріко в картині-спротиву
«Пліт Медузи» та Ежен Делакруа — в картинах «Свобода, що веде
народ» та «Винищення греків турками на Хіосі»
(«Різанина на Хіосі»). Унікальним явищем французького і європейського
романтизму став барельєф «Марсельєза» на Тріумфальній арці в Парижі
(скульптор — Франсуа Рюд).
Лише з часом
патріотична складова французького романтизму зійшла нанівець, а митці перейшли
на позиції індивідуального спротиву брутальній буржуазній дійсності (Ежен Делакруа, Альфред Мюссе, Жорж Санд, Стендаль, Віктор Гюго, в Британії —Джордж Гордон Байрон та ін.)
У
Британії
представники романтизму зосередились на відтворенні фантастичних чи
фантасмагоричних картин розпаленої свідомості (Вільям Тернер, Генрі Фюзелі, Вільям Блейк, частково Джон Констебл).
Європейські митці романтизму:
Свобода, що веде
народ, 1830, Лувр, Париж
Франсуа Рюд. Виступ
добровольців на захист батьківщини (Марсельєза), 1833. Тріумфальна арка, Париж
Учитель: -Молодці, діти. Ви добре попрацювали. Отже, хочу
звернути Вашу увагу на те, що більш за все романтизм виразився в музиці. А чому
– ви дасте мені відповідь на наступному уроці. А менш за все - в
скульптурі. В образотворчому мистецтві романтизм найбільш яскраво
проявився у живопису і графіці.
-А зараз
декілька слів, як розвивався романтизм у Росії.
Учитель:
-Романтизм
в російському живописі був представлений в трьох основних жанрах: портреті,
краєвиді, монументальному мистецтві, де дуже сильно був вплив класицизму, і
романтичні ідеї тісним чином перепліталися з академічними канонами.
У
мистецтві портрета на початку дев’ятнадцятого століття всі більша увага
приділяється зображенню творчої інтелігенції, поетів і художників Росії, а
також звичайних людей і селян. Кіпренський, Тропінін, Брюллов з великою любов’ю
намагалися показати всю глибину та красу особистості людини, через погляд,
поворот голови, деталі костюма передати духовні пошуки, волелюбний характер
своїх «моделей».
Великий інтерес до особистості людини, її центральне місце в мистецтві сприяли розквіту жанру автопортрета. Причому автопортрети художники малювали не на замовлення, це був творчий порив, своєрідний самозвіт перед сучасниками.
Великий інтерес до особистості людини, її центральне місце в мистецтві сприяли розквіту жанру автопортрета. Причому автопортрети художники малювали не на замовлення, це був творчий порив, своєрідний самозвіт перед сучасниками.
Пейзажі у творчості романтиків також відрізнялися
своєрідністю. Романтизм у живописі відбивав і передавав настрій людини, пейзаж
повинен був бути співзвучним йому. Саме тому художники намагалися відобразити
бунтарський характер природи, її міць і стихійність. Картини Айвазовського,
Орловського, Щедріна, що зображують морську стихію, могутні дерева, гірські
хребти, з одного боку, передавали красу і різнобарвності реальних пейзажів, з
іншого, створювали певний емоційний настрій.
О.Кіпренський
«Портрет О.С. Пушкіна»
І.К.Айвазовський,
Шторм, 1854
V. Узагальнення та систематизація знань.
1.Робота в групах.
Учитель: Зараз робота в групах. Треба
поділити клас на 3 групи. (Поділилися) Перед вами на столах лежать
карточки. Вам потрібно самостійно у групах обрати вірні визначення, а зайві не
застосовувати: 1 гр. - принципи романтизму; 2 гр.-
риси героя романтизму; 3 гр. – теми цього напрямку.
1 гр.
Принципи романтизму:
- несприймання реального життя;
- культ почуттів людини; увага до особистості, її
індивідуальних рис (внутрішнє роздвоєння, пошук
ідеалу, життя в сфері емоцій);
- ідеалізація культури минулого
(Античність та Середньовіччя);
- інтерес до фольклору.
2
гр. Риси романтичного героя:
- особистість складна, страстна,
внутрішній світ якої незвичайно глибокий, безмежний;
- образ сильних людей з
надзвичайною енергією, з бурними страстями, бунтарів, образ “зайвої
людини”;
- герой-мистець, вигнанець, мрійник,
мандрівник,
фантазер.
3 гр. Теми
романтизму:
- тема любові (займає
головне місце);
- страсті –
високі та низькі;
- тема
одинацтва;
- образи
природи;
- фантастичні образи.
(обговорення роботи в групах)
Учитель.-Ви правильно все
визначили. Все добре.
2. Технологія «Незакінчене речення».
Учитель: -Закінчить речення:
1. На мою думку головним принципом романтизму є…
2. Романтичний герой викликає у мене повагу, якщо
має такі риси: …
3. Якби я жив у епоху романтизму, я би обов`язково
звернувся до теми…
Vl. Підсумок уроку.
-Діти, як ви гадаєте, чи досягнута мета уроку?
-Що вам більш сподобалось на уроці?
Vll. Творче завдання.
-Відшукайте в
інтернеті й прослухайте твори, написані композиторами-романтиками і
знайдіть відповідь на запитання: « Чому більш за все романтизм виразився в музичному
мистецтві?»
Мета: закріпити знання учнів про творчість Т.Г. Шевченко, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати любов до книги, бажання читати
Хід
1. Вступна бесіда.
* На Черкащині, в селі Моринці, у родині селянина-кріпака 9 березня 1814 року народився хлопчик - майбутній великий поет та художник, сіяч розумного, доброго, вічного. (Показую на карті України Черкащину, села Моринці та Шевченкове).
* Поміркуйте, що означає слово «кріпак»? (Діти висловлюють свої думки).
* Отже, кріпак - це людина, закріплена за паном, яка на нього працює. Пан міг кріпака продати, купити, виміняти, як річ.
* У селі Кирилівка минули дитячі роки Тараса. В селі збереглася могила його матері. яка ще молодою, знесилена тяжкою працею та нуждою, померла, залишивши осиротілих дітей. На кладовищі – могила батька Григорія Івановича, який не витерпів лихої долі і теж пішов із життя, а діти-сироти «розлізлися межи людьми, мов мишенята». Збереглася в селі хата дяка, в якій вчився малий Тарасик.
* Є в селі музей Тараса Григоровича Шевченка, пам'ятник великому поетові. А Черкащину називають ПІевченковим краєм.
1. Робота з виставкою книт.
- Діти, у кого дома є «Кобзар»? Не один вірш із цієї збірки знайшов дорогу до вашого серця. Його поетичне слово любить і ненавидить, плаче І сміється, радіє і сумує. Назвавши «Кобзарем» свою першу збірку, Шевченко підкреслив цим народність, волелюбність своєї поезії.
2. Пісенність поезії Т. Шевченка.
Пісенність Шевченкової поезії невичерпна. Багато його віршів покладено на музику.
- Діти, які ви знаєте пісні на вірші Т.Г. Шевченка?
а) Слухання запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
б) Виконання учнями пісні «Зацвіла в долині червона калина».
V. Підсумок
- Хто такий Т.Г. Шевченко?
Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.вч.нк. - в.л.к.й.кр.їнськ.й п..т, х.д.жн.к.
2. Із розсипанки скласти строфу вірша.
(Слова записані на картках. Складаємо строфу вірша на магнітній дошці).
Виховна година
Тема: « Великий син великого народу»
Мета: закріпити знання учнів про творчість Т.Г. Шевченко, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати любов до книги, бажання читати
твори Т.Г.Шевченка,
виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки з завданням,
репродукції картин Т.Г. Шевченка, аудіо запис пісні.
Хід
І мене в сім'ї великій.
В сім'ї вольній, новій.
Не забудьте пом янути
Незлим тихим словом.
Т.
Шевченко
І. Організація учнів.
II. Оголошення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.
II. Оголошення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогоднішній захід ми
присвячуємо видатному українському поету та художнику Тарасу Григоровичу
Шевченку. Вклонімося світлій пам'яті поета, перегорнемо деякі сторінка життя великого
Кобзаря, прислухаємося до шевченківської думки та слова.
Щовесни, коли тануть
сніги,
І на рясті просяє
веселка.
Повні сил і живої снаги.
Ми вшановуємо пам'ять
Шевченка
III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
* На Черкащині, в селі Моринці, у родині селянина-кріпака 9 березня 1814 року народився хлопчик - майбутній великий поет та художник, сіяч розумного, доброго, вічного. (Показую на карті України Черкащину, села Моринці та Шевченкове).
* Поміркуйте, що означає слово «кріпак»? (Діти висловлюють свої думки).
* Отже, кріпак - це людина, закріплена за паном, яка на нього працює. Пан міг кріпака продати, купити, виміняти, як річ.
* У селі Кирилівка минули дитячі роки Тараса. В селі збереглася могила його матері. яка ще молодою, знесилена тяжкою працею та нуждою, померла, залишивши осиротілих дітей. На кладовищі – могила батька Григорія Івановича, який не витерпів лихої долі і теж пішов із життя, а діти-сироти «розлізлися межи людьми, мов мишенята». Збереглася в селі хата дяка, в якій вчився малий Тарасик.
* Є в селі музей Тараса Григоровича Шевченка, пам'ятник великому поетові. А Черкащину називають ПІевченковим краєм.
2.Захист проекту групи
«Бібліографів»
3. Показ ілюстрацій. Могила Т.Г. Шевченка на
Тарасовій горі біля Канева.
* Як і заповідав поет, його поховано біля Канева над Дніпром на високій Чернечій горі, яку народ називає Тарасовою. Тут часто можна почути українських народних співців і музикантів, які співають і грають на кобзі (бандурі). Це кобзарі.
- Діти, а що ви знаєте про кобзарів?
* Колись у сиву давнину, ходили по Україні старі люди (часто вони були сліпі), співали про тяжке життя, про героїчні подвиги козаків, сподівання на краще майбутнє. Старець-кобзар - вчитель правди.
* Співаючи, вони грали на старовинному інструменті - кобзі. (Розгляд кобзи). Назва інструменту і дала назву - кобзарі.
* Як і заповідав поет, його поховано біля Канева над Дніпром на високій Чернечій горі, яку народ називає Тарасовою. Тут часто можна почути українських народних співців і музикантів, які співають і грають на кобзі (бандурі). Це кобзарі.
- Діти, а що ви знаєте про кобзарів?
* Колись у сиву давнину, ходили по Україні старі люди (часто вони були сліпі), співали про тяжке життя, про героїчні подвиги козаків, сподівання на краще майбутнє. Старець-кобзар - вчитель правди.
* Співаючи, вони грали на старовинному інструменті - кобзі. (Розгляд кобзи). Назва інструменту і дала назву - кобзарі.
Ішов кобзар до Києва
Та сів спочивати:
Торбинками обвішаний
Його провожатий.
Мале дитя коло нього
На сонці куняє.
А тим часом кобзар
Ісуса співає.
4. Розгляд репродукції картини Л.М. Жемчужникова
«Кобзар на шляху».
а) Тарас Григорович не грав на кобзі. не співав пісень по дорогах України, але читаючи його твори, ніби чуєш ніжну, сумну пісню про тяжке життя народу. Та й у нього самого доля була нелегкою.
б) Читання підготовленим учнем вірша Т. Шевченка «Доля».
а) Тарас Григорович не грав на кобзі. не співав пісень по дорогах України, але читаючи його твори, ніби чуєш ніжну, сумну пісню про тяжке життя народу. Та й у нього самого доля була нелегкою.
б) Читання підготовленим учнем вірша Т. Шевченка «Доля».
5. Розгляд репродукції картини Л.С. Їжакевича
«Тарас-пастух».
Коли виповнилося
Тарасові дев’ять років, померла його мати… У дванадцять став він круглим
сиротою. Як жити? Де дітися? Пожаліли люди малого: взяли пасти вівці
громадські. Вигнав Тарас ягнят за село. Пасуться вівці, тісно збившись до
гурту. Вмостився пастушок на випаленій сонцем траві. Глянув на небо - сіре,
непривітне. Розкрив торбинку, а в ній - азбука. Неначе світліше стало на душі у
Тараса, радісніше. І пригадалося, що це увесь його сирітський спадок, усе, що
від батька-матері сиротині залишилося. Старенький дірявий брилик і торбина
відкинуті вбік. Переписує Тарас літери. Проведе риску, довго милується, до
іншої приміряється. Хочеться Тарасові навчитися і писати, і читати. І вірить
пастушок, що збудеться його бажання. А серце хлопчикове б’ється - завмирає від
захвату.
Це ж про оці
хвилини, про своє сирітське життя напише згодом великий Кобзар у вірші «Мені
тринадцятий минало». Саме так назвав свою картину про Шевченкове дитинство
видатний український художник Іван Сидорович Їжакевич.
IV. Сторінками творчості Т.Г. Шевченка.
1. Робота з виставкою книт.
- Діти, у кого дома є «Кобзар»? Не один вірш із цієї збірки знайшов дорогу до вашого серця. Його поетичне слово любить і ненавидить, плаче І сміється, радіє і сумує. Назвавши «Кобзарем» свою першу збірку, Шевченко підкреслив цим народність, волелюбність своєї поезії.
2. Пісенність поезії Т. Шевченка.
Пісенність Шевченкової поезії невичерпна. Багато його віршів покладено на музику.
- Діти, які ви знаєте пісні на вірші Т.Г. Шевченка?
а) Слухання запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
б) Виконання учнями пісні «Зацвіла в долині червона калина».
3.
Захист проекту групи «Літературні та
музичні критики»
4. Шевченко - художник.
а) Повідомлення.
Т.Г. Шевченко був не тільки поетом. Він був ще й талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі, офорти (гравюри на металі).
б) Розгляд та обговорення репродукції
Т. Шевченка «Автопортрет» 1840-41 років.
- Хто впізнав людину, яка дивиться на нас із глибини часу?
Це автопортрет Т. Шевченка, який у різні роки їх намалював кілька. Автопортрет - це портрет художника, створений ним самим.
- Яким ви бачите поета? (Молодим, добрим, розумним)
- Що виражають очі? (Печаль, біль)
- Високе чоло свідчить про глибокий розум.
- Про що думає поет?
є) Пам'ять про поета вічна.
* Тяжке життя, переслідування, заслання далися взнаки. Здоров'я його було підірване. Боровся з недугою три роки. Помер у Петербурзі 10 березня 1861 року. Згодом Його тіло перевезли в Україну і поховали на Чернечій горі біля міста Канева над Дніпром.
* Із 47 прожитих років йому довелось бути; 24 роки кріпаком, 10 років у неволі, 3,5 роки під наглядом поліції. І тільки 9 років вільною людиною.
* У цьому році минає 202 роки з дня народження славетного сина України Тараса Григоровича Шевченка. Народ пам'ятає про свого Кобзаря, вшановує його пам'ять: ім'ям Шевченка названо парки, театри, вулиці. У нашому селищі також названо його іменем одну із вулиць. Його ім'я у 1939 році присвоєно Київському державному університету. На майданах міст і сіл споруджено пам'ятники поету.
* Не лише в Україні вшановують його пам'ять. Пам'ятники нашому Шевченку стоять у далекій Канаді, Угорщині, США, Парагваї, Франції, Аргентині.
а) Повідомлення.
Т.Г. Шевченко був не тільки поетом. Він був ще й талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі, офорти (гравюри на металі).
б) Розгляд та обговорення репродукції
Т. Шевченка «Автопортрет» 1840-41 років.
- Хто впізнав людину, яка дивиться на нас із глибини часу?
Це автопортрет Т. Шевченка, який у різні роки їх намалював кілька. Автопортрет - це портрет художника, створений ним самим.
- Яким ви бачите поета? (Молодим, добрим, розумним)
- Що виражають очі? (Печаль, біль)
- Високе чоло свідчить про глибокий розум.
- Про що думає поет?
є) Пам'ять про поета вічна.
* Тяжке життя, переслідування, заслання далися взнаки. Здоров'я його було підірване. Боровся з недугою три роки. Помер у Петербурзі 10 березня 1861 року. Згодом Його тіло перевезли в Україну і поховали на Чернечій горі біля міста Канева над Дніпром.
* Із 47 прожитих років йому довелось бути; 24 роки кріпаком, 10 років у неволі, 3,5 роки під наглядом поліції. І тільки 9 років вільною людиною.
* У цьому році минає 202 роки з дня народження славетного сина України Тараса Григоровича Шевченка. Народ пам'ятає про свого Кобзаря, вшановує його пам'ять: ім'ям Шевченка названо парки, театри, вулиці. У нашому селищі також названо його іменем одну із вулиць. Його ім'я у 1939 році присвоєно Київському державному університету. На майданах міст і сіл споруджено пам'ятники поету.
* Не лише в Україні вшановують його пам'ять. Пам'ятники нашому Шевченку стоять у далекій Канаді, Угорщині, США, Парагваї, Франції, Аргентині.
Вулиці багатьох міст світу теж названо його іменем.
5. Захист проекту групи «
Мистецтвознавців»
V. Підсумок
- Діти, якими словами
поет звертався до своїх нащадків, до нас з вами? («І мене в сім’ї великій…»)
(Читання «Заповіту»).
Сьогодні , ми зібралися тут, щоб вшанувати пам'ять великого Кобзаря. Уся поетична творчість Т. Г. Шевченка захоплює і вічно кличе до себе людей усіх поколінь. .
1. «Шифрувальники».
(Читання «Заповіту»).
Сьогодні , ми зібралися тут, щоб вшанувати пам'ять великого Кобзаря. Уся поетична творчість Т. Г. Шевченка захоплює і вічно кличе до себе людей усіх поколінь. .
1. «Шифрувальники».
- Хто такий Т.Г. Шевченко?
Т.р.с Гр.г.р.в.ч Ш.вч.нк. - в.л.к.й.кр.їнськ.й п..т, х.д.жн.к.
2. Із розсипанки скласти строфу вірша.
(Слова записані на картках. Складаємо строфу вірша на магнітній дошці).
Зоре моя
вечірняя,
Зійди
над горою,
Поговорим
тихесенько
Зоре тихесенько В неволі з тобою.
Зійди з вечірняя,
Поговорим моя горою,
В неволі над тобою.
(Читання складеного
вірша).
3. Експрес-опитування. Технологія «Незакінчене речення».
* Тарас Григорович дуже
часто називав своєю батьківщиною село... (Кирилівку)
* Ще з дитинства були виявлені у Тараса Шевченка здібності до... (малярства)
* У 1840 році Т. Шевченко надрукував поетичну збірку... («Кобзар»)
* Соціальний стан Тараса у дитячі роки... (Кріпак)
4. Складання букету Кобзареві.
* Над Дніпром височить пам'ятник-велетень. Не заростають стежки до могили великого Кобзаря, все життя і творчість якого є зразком того, як справжній митець повинен своїм талантом служити народу.
(На звороті кожної квіточки записані слова із вірша Т. Шевченка. Назвати назву вірша).
* Ще з дитинства були виявлені у Тараса Шевченка здібності до... (малярства)
* У 1840 році Т. Шевченко надрукував поетичну збірку... («Кобзар»)
* Соціальний стан Тараса у дитячі роки... (Кріпак)
4. Складання букету Кобзареві.
* Над Дніпром височить пам'ятник-велетень. Не заростають стежки до могили великого Кобзаря, все життя і творчість якого є зразком того, як справжній митець повинен своїм талантом служити народу.
(На звороті кожної квіточки записані слова із вірша Т. Шевченка. Назвати назву вірша).
Тече. вода,
качаточка, качечка, калина. Тече вода з-під явора.
Реве, стогне, завива,
верби, гне.
Реве та стогне Дніпр широкий.
Садок,
хрущі, гудуть, сім'я, зіронька.
Садок вишневий коло хати.
Сонце,
гори, чорніють, Сонце заходить,
гори чорніють.
пташечка,
німіє.
* На Тарасовій могилі у будь-яку пору року свіжі квіти.
Ми теж сьогодні склали букет - символ нашої пам'яті, нашої любові й шани, нашої
безмірної вдячності. (Діти ставлять квіти у
вазу до портрета Т. Шевченка).
Спи спокійно, Тарасе!
Нащадки твої
Словом шани
Тебе пом'янули.
І народи Вкраїни
Заповітів твоїх не
забули.
Завдяки Шевченку живе Україна, саме завдяки йому
її знають у всьому світі.
Через віки линутимуть до нащадків слова:
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
Твій голос наші думи окриля.
Стоїть в новій красі, зборовши лихоліття
Твоя, Тарасе, звільнена земля.
Ми мали силу рвать кайдани
І кров’ю волю окропить.
Твоє ім’я не перстане
І нашим правнукам світить.
Комментариев нет:
Отправить комментарий